Trzej panowie podzielili się pewną kwotą pieniędzy. Jeden wziął 30% całej kwoty, drugi ⅔ tego co pierwszy i jeszcze 240zł. Okazało się że dla trzeciego zostało tyle, ile wziął pierwszy. Jaka to była kwota?

prosze o wszystkie obliczenia ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T21:25:52+01:00
X - kwota pieniędzy
30%= 0,3
0,3x+²/₃(0,3x)+240+0,3x=x
0,6x-x+0,2x=-240
-0,2x=-240/(-0,2)
x=1200zł
1 2 1
2009-11-28T21:26:30+01:00
X- szukana kwota
0,3x- tyle wziął pierwszy
2/3*0,3x+240- tyle wziął pierwszy
0,3x- tyle wziął trzeci

0,3x+2/3*0,3x+240+0,3x=x
0,3x+0,2x+0,3x-x=-240
-0,2x=-240 /*(-1)
0,2x-240
x=1200