Temat : obliczanie liczby gdy dany jest jej procent.

Asia , kasia i wojtek grają w grę , w której jest do wygrania pewna ustalona suma punktów. Z ogólnej puli kasia zdobyla 30 pkt , asia 21 a WOJTEK 32% tego , co było możliwe do zdobycia . Cała pula punktów została rozdzielona . kto uzyskał najwiecej a kto najmniej punktów w tej grze

DOKŁADNE OBLICZENIE !
WSZELKIE PYTANIA ----> wiadomość !

Pozdrawiam O.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T21:37:22+01:00
Asia , kasia i wojtek grają w grę , w której jest do wygrania pewna ustalona suma punktów. Z ogólnej puli kasia zdobyla 30 pkt , asia 21 a WOJTEK 32% tego , co było możliwe do zdobycia . Cała pula punktów została rozdzielona . kto uzyskał najwiecej a kto najmniej punktów w tej grze

A więc tak:

30 + 21 + 32 % = 100%
51 = 68%
51:68 = 0,75

1% = 0,75 pkt
100% = 0,75 * 100 = 75 pkt

75 pkt - (30 + 21) = 75 - 51 = 24

Sprawdzenie:
(24/75) * 100(%) = 0,32 * 100 = 32%

Wojtek zdobył 24 punkty.
Najmniej punktów zdobyła Asia, czyli 21, a najwięcej Kasia 30 pkt.
1 5 1
2009-11-28T21:37:54+01:00
Kasia 30
asia 21
wojtek- 0,32x= 24
suma- x= 75

równanie
30+21+ 0,32x= x
51= x- 0,32
0,68x= 51 /: 0,68
x= 75

Odp. Najwięcej punktów ma kasia, a najmniej asia.
1 5 1
2009-11-28T23:18:08+01:00
X - ilość punków zdobyta przez wojtka
kasia i asia zdobyły razem 51 pkt czyli 100 - 32% = 68%

z proporcji

51 - 68%
x - 32%

68x=51*32
68x=1632
x = 24



kasia 30
Wojtek 24
asia 21
6 4 6