Odpowiedzi

2009-11-28T21:39:40+01:00
W 350g wody rozpuszcza się 126g substancji
w 100g wody rozpuszcza się x

350/100 = 126/x

3,5x = 126g
x=36

Odp.: Rozpuszczalność tej substancji w temp.20'C wynosi 36g.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T21:39:58+01:00
126g rozpuszcza się w 350 g
x g rozpuszcza się w 100g
i z proporcji 126/250=x/100 x≈36
2 1 2
2009-11-28T21:42:03+01:00
126/350= 36/100


czyli rozpuszczalność wynosi 36g substancji na 100g wody
1 4 1