Witam! proszę o rozwiązanie następujących zadań! jest to dla mnie bardzo ważne. uczęszczam do Ulo dla dorosłych, potrzebuję tych zadań do zaliczenia semestru, a niestety z matematyką zawsze miałam problemy.Niestety opuściłam te zajęcia z powodu pracy :( Będę wdzięczna!

1.liczby 4,10,c są dlugosciami boków trójkąta równoramiennego.Oblicz "c".

2.Liczby 6,10,c sa długościami boków trójkąta prostokątnego .oblicz "c"

3. Oblicz wysokośc trójkąta równoramiennego ABC, któego podstawa AB ma 10cm, a kąt przy wierzchołu C ma 120*

4.W trójkącia równiramiennym ramiona długości 16cm tworzą kąt alfa= 30*.Oblicz pole trójkąta

5. Oblicz pole trójkąta ABC w którym|AB|=2,8cm ,|AC|=5cm,
i kąt między wierzchołkiemBAC wynosi 30*

2

Odpowiedzi

2009-11-28T22:15:47+01:00
1. to będzie 4 lub 10 - bo to trójkąt równoramienny czyli ma równe ramiona :)
2. 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T22:33:09+01:00
Rozwiazania będa w załączniku.
UWAGA!
Odnosnie pierwszego zadania: pierwsze zdanie jest prawidłowe, nastepne są błedne (nie sa zgodne z pierwszym zdaniem) Powinno być że podstawą jest bok rowny 4 cm a ramiona maja po 10 cm (bo to trójkat równoramienny). Nie moze byc inaczej, a to wynika z podanej nierówności trójkąta. Tak jest na rysunku a napisane jest inaczej w załączniku. Przepraszam i pozdrawiam.