Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T22:20:12+01:00
Dane:

m wody = 7,2g
V tlenu = 4,48 dm³ = 4480cm³
d tlenu= 0,0014g/cm³
d wodoru=0.00009g/cm³

szukane:

Vwodoru ?

m=d*V

m tlenu = 4480cm³*0,0014g/cm³
m tlenu= 6,272g

m wodoru = m wody - w tlenu
m wodoru = 7,2g-6,272g
m wodoru = 0,928g

m=d*V
V= m/d

V wodoru = 0,928g/0,00009g/cm³
V wodoru = 10311 cm³ = 10,311 dm³
2 5 2
2009-11-28T22:29:09+01:00
By rozwiązać to zadanie skorzystamy z prawa zachowania masy, a więc masa produktów musi być równa masie substratów.
7,2 g wody -> 4,48 dm tlenu + wodór

d=m/V
m=V*d
4,48 dm3 = 4480 cm3
dO (gęstośc tlenu) = 0,0014 g/cm3
mO = 0,0014 g/cm3 * 4480 cm3 = 6,272 g
mH (wodoru) = 7,2 - 6,272 = 0,928 g
dH (gęstośc wodoru) = 0,00009 g/cm3
V= m/d
VH (objętośc wodoru) = 0,928 g : 0,00009 g/cm3 = 10311 cm3 = 10,3 dm3
1 4 1