Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T22:32:26+01:00
3*3+6*6=c*c
9+36=c*c
c=sqrt (45)=3 sqrt(5)

cos=x/r
cos=6/(3 sqrt (5))
cos=2/(sqrt (5))
cos=2/5 sqrt (5)
2009-11-28T22:34:43+01:00
2009-11-28T22:44:14+01:00
Oczywiści przeciw prostokątna jest policzona z pitagorasa

sinα=b/c
sinα= 3 : 3√5
sinα= 1/√5
sinα= √5/5
(odp a jest błędna)

sin^2α+cos^2α=1
cos^2α=1-1/5
cos^2α=4/5
cosα=2√5/5
(odp b jest nie prawdziwa)

tgα=sinα/cosα
tgα= √5/5 : 2√5/5
tgα=2
(odp c jest właściwa)

ctgα*tgα=1
ctgα*2=1
ctgα=1/2
(to tak z rozpedu bo niema pytań dotyczących ctgα :P)