Odpowiedzi

2009-11-28T22:29:40+01:00
Przekształcenia korzeni:
czepne
spichrzowe
kurczliwe
podporowe
powietrzne
oddechowe
haustoria
Przekształcenia pędu:
rozłogi
kłacza
bulwy pędowe
cebule
gałeziaki
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T23:28:11+01:00
*KORZENIE SPICHRZOWE np u buraka i rzodkiewki. Magazynują one substancje odżywcze
*KORZENIE KURCZLIWE np u storczyków. Mogą one sie skracać i wciągać roślinę głebiej w glebę.
*KORZENIE PODPOROWE np u pandana. Ich funkcją jest dodatkowe umacnianie rośliny w podłożu. Rosną częściowo w powietrzu i częsciowo w glebie,
*KORZENIE CZEPNE: występują u pnączy. Dzięki tym korzeniom mogą sie one przymocowywać do pni drzew. Korzenie czepne bluszczu wnikają np w załomy ściany
*KORZENIE POWIETRZNE: są pokryte specjalną skórką welamenem. Ich funkcja jest pobieranie wody z powietrza. W okresie bezdeszczowym komórki są wypełnione powietrzem i korzenie mają barwę srebrzystobiałą.
*HAUSTORIA czyli SSAWKI: Są to korzenia roślin pasożytniczych. Wnikają one wewnątrz rośliny do łyka i drewna i pobierają substancje odżywcze.
*KORZENIE ODDECHOWE: występują u roślin bagiennych. Wystarają one pionowo w górę na wysokość nawet 1,5 metra. Mają one specjalne otwory, którymi powietrze trafia do miękiszu powietrznego gdzie jest magazynowane.
19 4 19