Obrazem trójkąta ABC w podobieństwie o skali √3 jest trójkąt A₁B₁C₁. Pole trójkąta A₁B₁C₁ wynosi 4 cm². zatem pole trójąta ABC jest równe

a. 4/3 cm²
b. 3/4 cm²
c. 4√3 cm²
d. 4/3*√3 cm²

proszę o uzasadnienie

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T22:32:39+01:00
Odp. c)
bo trzeba było to pomnożyć ( tak się robi gdy się wylicz skalę), więc 4 *√3=4√3
2 1 2
2009-11-28T22:33:12+01:00
Odpiowiedz c. ponieważ trójkat mniejszy o polu 4 musimy poiekszyć o skale czyli o pierwiastek z 3
1 1 1
2009-11-28T22:32:38+01:00
Mamy skale pierwiastek z trzech to musisz o tyle musisz powiększyć(czyli pomnożyć) ten obraz.
Odp. c
2 1 2