Odpowiedzi

2009-11-28T22:50:49+01:00
Przy linii horyzontu umieszczonej wysoko -"z lotu ptaka" mowimy o perspektywie bocznej
2 1 2
2009-11-28T22:50:56+01:00
Podstawową jej zasadą jest pozorne zmniejszanie się wielkości przedmiotu w miarę oddalania od widza oraz pozorna zbieżność ku horyzontowi wszystkich linii biegnących od oka widza do przedmiotu - jest to tzw. perspektywa linearna. Rozróżnia się także perspektywy: czołową, boczną, ukośną, żabią (punkt widzenia położony nisko) i ptasią (punkt widzenia położony wysoko).
Perspektywa linearna była znana już w starożytności. W średniowieczu obrazy traktowano przeważnie dwuwymiarowo. Ponowienie prób przedstawiania przedmiotów w trzech wymiarach datuje się od XIV w. (freski B. di Giotta, prace niektórych współczesnych mu malarzy).
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T22:52:07+01:00
Perspektywa boczna jest to coś np.drzew ,długopis i inne rzezy ,które widzimy bokiem do siebie.
3 5 3