Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T22:59:43+01:00
Obw.Δ ABC = 25√2
Łącząc środki boków otrzymamy trójkąt o bokach 2 razy
krótszych od boków danego trójkąta,( wynika to z Tw. Talesa) zatem obwód będzie 2 razy krótszy:
obw = 25√2 /2 cm= 12,5*√2 cm.
2009-11-28T23:16:20+01:00
Obw= 25√2 cm
IA'B'I=1/2 IABI
IB'C'I=1/2 IBCI
IC'A'I=1/2 ICAI
Obw=IABI+IBCI+ICAI=25√2
Obw'=IA'B'I+IB'C'I+IC'A'I
Obw'=1/2 IABI+1/2 IBCI+1/2 ICAI=1/2(IABI+IBCI+ICAI)=1/2*25√2
Obw'=12,5 *√2 cm