Odpowiedzi

2009-11-28T23:05:17+01:00
Wartosc bezwzgledna jest liczba dodatnia a jak postawisz minus przed nia to zawsze jest ujemna, wiec tak dzieje sie z kazda liczba oprocz zera, bo zero nie jest ani dodtnia ani ujemne.wie funkcja przyjmuje wartosci ujemne dla kazdej liczby oprocz zera:)
licze na naj:)
41 4 41
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T23:16:07+01:00
Odpowiedź jest d
rozważmy trzy możliwości
1) x = 0
y = -|0| => y = 0
zero nie jest ujemne i ono się w naszym zbiorze nie znajdzie
2) x > 0
y = -|x| ==> y = -x ==> -y = x ==> -y = x > 0 ==> -y > 0 ==> y < 0
wyszło, że y musi być mniejsze od zera czyli ujemne
3) x <0
y = -|x| ==> y = x ==> y = x ==> y = x < 0 ==> y < 0
wyszło, że y musi być mniejsze od zera czyli ujemne

tak więc x ∈ R - {0}
bo zbiór liczb rzeczywistych to zbiór liczb ujemnych, dodatnich plus 0

jest to pełny dowód
13 4 13