Odpowiedzi

2009-11-28T23:06:21+01:00
Obwód Δ DEF jest 2 razy krótszy od obwodu Δ ABC, zatem
obwód Δ ABC = 2 * obwód Δ DEF = 2* 20 cm = 40 cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T23:28:29+01:00
W trojkacie ABC polaczono srodki bokow i powstal trojkat DEF. obw DEF jest o 20 cm mniejczy od obwodu ABC. Obl.obwod trojkata ABC.

ObwABC=x

X= obw DEF+20
ale wiemy, że te trójkąty są podobne w skali 2:1, bo łączono środki
wiec
x=2(obw DEF)
stad:

obw DEF+20=2(obw DEF)
obw DEF+20=2*obw DEF
obw DEF=20cm
x=2*20=40cm

obw.ABC=40cm