Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T23:15:00+01:00
6kg / 99 = x / 98

99x = 588/:99
x = 5,939388

Teraz arbuz waży 5,939388kg

W takich zadaniach pisz do mnie na priv to ja ci za darmo rozwiąże bez żadnych punktów ;)
Pozdrawiam ;]
5 2 5
2009-11-28T23:18:59+01:00
Obliczmy najpierw układając proporcje:

99% z 6kg
100% z x
99%*x=6kg*100%/:99%
x=600/99≈6,06
Obliczmy jeden 1%
6,06/100= 0,0606 to jest nasz jeden procent
Teraz obliczamy wartość wody po leżakowaniu
98*0,0606=5,9388
Odp . Arbuz waży 5,9388 kg
6 3 6
2009-11-28T23:55:56+01:00
6kg - 99%
x - 98%

x=98%*6kg/99%=588/99kg=5,(93)kg
Odpowiedz: Arbuz waży 5,(93)kg
5 3 5