W trojkacie prostokatnym wys.o dlugosci √15 cm ,poprowadzona z wierzcholka trojk. prostego ,przecina przeciwprostokatna na dwa odcinki, z ktorych jeden ma dl. 5 cm. Obl. dl bokow trojkata oraz jego pole.
wyznacz dl, srodka ciezkosci trojkata od wierzcholka kata prostego.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T00:03:32+01:00
5²+√15²=a²
a=2√10

uklad rownan:

2√10²+x²=(5=y)²
√15²+y²=x²

40+x²=25+10y+y²
15+y²=x²

...

y=3
...
x=2√6

pole = 2√10x2√6 /2
pole = √60 = 2√15
2009-11-29T00:21:29+01:00
Wysokość dzieli trójkąt prostokątny na dwa trójkąty prostokątne.
W jednym trójkącie prostokątnym mamy podane dwie długości przyp