1. Jaki to pierwiastek? Ustal na podstawie ponizszych informacji oraz wiadomości.
A. Nazwa składa sie z tylu liter, ile neutronów jest w atomie litu o masie 7u.
B W jądrze atomowym tego pierwiastka jest tyle protonów, ile łącznie mają jądra boru i helu.
C. Tworzy dwa kwasy tlenowe o masach molowych 63g/mol i 47 g/mol, w ktorych jest trój- i pięciowartościowy.
D. Wartość masy atomowej jest o 2 większa od podwoonej ilości elektronów w atomie węgla.

~~podaj skład jądra tego pierwiastka...................
~~podaj konfiguracje elektronową.......................
~~tym pierwiastkiem jest.................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T00:52:11+01:00
Jądro-7 protonów; 7 neutronów
K²L⁵
to jest azot (N)
2009-11-29T00:54:32+01:00
Jest to azot
Azot ma w jądrze 7 protonów i 7 neutronów.
1s²2s²2p³ konfiguracja elektronowa.
Pozdrawiam