Odpowiedzi

2009-11-29T09:54:07+01:00
Pole koła=9 pi cm
r=3 cm

h=4,5 cm

jeśli r=2/3 h

a teraz podstawa, ja to obliczyłem taaak,

w trójkąt w środku wpisałem jesczze jedno koło. to może ja dodam załącznik jak widać na załączniku...

czylii r=1/3 h
R=2/3h

r=1,5 cm
R=3 cm

jak widać na obrazku powstaje trójkąt prostokątny i z twierdzenia pitagorasa można obliczyć połowę podstawy
połowę postawy nazwiemy A

czyli A kwadrat+r kwadrat=R kwadrat
A kw+1,5 cm kw=3 cm kw
A kw+2,25 cm kw=9 cm kw
A kw=9 cm kw-2,25 cm kw
A kw=√6,75

pół boku trójkątu to √6,75

należy pomnożyć przez 2 i bedziemy mieć dolną podstawę. to wystarczy do obliczenia pola trójkąta
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T10:43:06+01:00
Pk=πr²
Pk=9π cm²
9π =πr²/π
9=r²
r=√9=3cm
r=3cm
r=2/3h
3=⅔h/*3
9=2h/2
h=4,5cm