Odpowiedzi

2009-11-29T10:03:37+01:00
Krawędż podstawy----a
wysokoąć graniastosłupa----3a
2*25a+25*3a=750
50a+75a=750
125a=750/:125
a=6
krawędż podstawy wynosi 6 ,wysokość wynosi 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T10:11:35+01:00
Dane: a - krawędź podstawy graniastosłupa
h = 3a - wysokość graniastosłupa
50a + 25b = 750
Szukane: a = ?
b = ?
Rozwiązanie:
50a + 25h = 750
50a + 25 × 3a = 750
50a + 75a = 750
125a = 750 //:125
a = 6
h = 3 × 6
h = 18
Odpowiedź: Wysokość graniastosłupa wynosi 18, a długość krawędzi jego podstawy to 6.