Odpowiedzi

2009-11-29T10:38:51+01:00
P=F/s

s=F/p

s= 200N/ 2222Pa= 0,09m^
3 3 3
2009-11-29T10:38:54+01:00
Ciężar dziecka wynosi 20kg * 10m/s^2 czyli 200N

Wzór na pole powierzchni to: s = F/p
s = 200N/2222Pa
s = 0,09m2

Odp. Pole powierzchni siedzenia może wynosić 0,09m^2
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T10:46:34+01:00
Mamy dane,p = 2222Pa, m=20kg

F = m*g czyli siła równa się (masa * grawitacja)
F = 22kg * 10m/s2
F = 220N

p = Fn/S inaczej mówiąc ciśnienie jest równe sile nacisku przez powierzchnię na jaką ona naciska wiec teraz zamieniamy wzór
=> S = Fn/p czyli powierzchnia jest rowna sile jaka na nia naciska przez cisnienie

S = 220/2222 = około 0.0990 m2(metr kwadratowy)

odp.Hustawka ma powierzchnie rowna okolo 0.0990m2.


EDIT:
Końcowy wynik czyli 0.0990m2 możesz sobie zaokrąglić według własnych potrzeb. Pozdrawiam ;)
12 3 12