Odpowiedzi

2009-11-29T11:30:55+01:00
Romantyzm rozwinął się w Europie Zachodniej. Jest powiązany z poezją rycerską . Nazwa romantyzm pochodzi od nazwy łacińskiej Rzym- Roma. Romantyzm przeważnie objawiał się w sztuce, malarstwie i muzyce.
Cechy romantyzmu ;
-indywidualizm,
-prometeizm,
-werteryzm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T12:10:08+01:00
Charakterystyczne cechy dla romantyzmu to;

przedkładanie uczucia, intuicji i wiary nad rozum; sprzeciw wobec oświeceniowego racjonalizmu
protest wobec klasycyzmu i harmonii
protest przeciwko feudalnemu kształtowi państwa,
indywidualizm,
bunt przeciw kanonom i konwencjom
tajemniczość, fantastyka; apologia Wyobraźni jako mocy kreatorskiej człowieka oraz jedynej prawdziwej rzeczywistości
fascynacja żywiołowością natury