Zrób wszystkie zadania .... inaczej zrobie spam jak ktoś oszuka:
1. Marcin kupił 4,5kg owoców . Gdyby cena owoców była o 0,2 zł niższa , to za tę samą kwotę mógłby kupić o 1,2kg owoców więcej niż poprzednio . Jaka była cena owoców ??
2. Marcin , Wojtek i Mariusz układają książki w bibliotece . Marcin powiedzał , że ułoży książki w ciągu 3 godzin , Wojtek- 4godzin , a Mariusz w ciągu 6 godzin . W ciągu ilu godzin chłopcy ułożyliby książki pracując razem ??
3.Kolarze przejechali 140km i mają do przebycia jeszcze dwie trzecie całej trasy . Jaka długa jest trasa??
4.Oblicz obwód kwadratu , którego pole jest równe 144cm.
5.Ilu uczniów może uczyć sie w prostopadłościannej klasie o wymiarach 8,2 m x 6,4m x 2,8m , jeżeli założono , że na jednego ucznia musi przypadać 5m powietrza ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T11:11:34+01:00
1.
x-cena owocow
4,5x=(x-0,2)(4,5+1,2)
4,5x=(x-0,2)5,7
4,5x=5,7x-1,14
-1,2x=-1,14
x=0,95
Odp> owoce kosztowaly0,95zl/kg

2. w ciagu godziny Marcin ułozy 1/3, Wojtek 1/4, Mariusz 1/6 czyli razem w godz uloza 3/4 ksiazek
1-3/4
x-1
x=1/0,75=1 i1/3 czyli 1godz i 20min
Odp. godzina i 20minut.
3.
140-1/3
x-2/3
x=(140*2/3) :1/3 =280
280+140=420
Odp.trasa ma 420km
4.
p=144
a=12
ob=4a=4*12=48
Odp.obwod wynosi 48.
5.
V=8,2*6,4*2,8=146.944
146,944/5=29,3888
Odp. W klasie moze sie uczyc 29osob

licze na naj:)
1 1 1
2009-11-29T11:23:55+01:00
1)
x -cena poczatkowa
x-0,2 cena obniżona o 0,20 zł

(x-0,2)(4,5 +1,2) = 4,5x
5,7x -1,14 = 4,5x
5,7x -4,5x = 1,14
1,2 x = 1,14
x= 1,14 : 1,2
x = 0,95 zł
2)
1/3+1/4+1/6=1/x
i sprowadzasz lewą stronę do wspólnego mianownika 60, następnie dodajesz lewą stronę
i x=60/45 czyli godzina i 20 minut
3)
140 - 1/3
x - 1
x=420
4)
P=144
a²=144
a=12
O=4*a=48
5)
V=8,2*6,4*2,8≈147
147/5=29 uczniów


liczę na najlepsze
1 2 1