Zespół pracowników ma wykonać pewna pracę w ciągu określonej liczby godzin. gdyby pracowników było o 4 więcej to wykonaliby tę samą pracę o 2 godziny wcześniej. gdyby zaś było ich o 3 mniej to pracowaliby o 5 godz dłużej. ilu było pracowników i ile godzin przepracowali?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-26T17:12:01+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X- ilość robotników
y- czas pracy

(x+4)*(y-2)=xy
(x-3)*(y+5)=xy

xy+4y-8-2x=xy
xy+5x-3y-15=xy
czyli
4y-8-2x=0
x=2y-4
podstawiamy do drugiego
5(2y-4)-3y-15=o
7y=35
y=5

x=2*5-4
x=6
17 4 17
  • Użytkownik Zadane
2009-05-26T17:17:07+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X - liczba pracowników
y - czas pracy

(x + 4)(y - 2) = xy
(x - 3)(y + 5) = xy

xy - 2x + 4y - 8 = xy
xy +5x - 3y - 15 = xy

-2x + 4y = 8 /*5
5x - 3y = 15 /*2

-10x + 20y = 40
10x - 6y = 30

14y = 70
y = 5

2x = 4y - 8
x = 2y - 4
x = 10 - 4 = 6

x = 6
y = 5
10 3 10