PROSTE ZADANIA !!!

1.Wskaż siłę reakcji na następujące siły :
a) Siła nacisku szafy na podłogę.
b) Siła, którą Tomek pcha wóźek.
c) Siła, którą Magda podnosi paczkę do góry.
d) Siła, którą samochód ciąnie przyczepę.

2.Jakie ciało działa na pływaka siłą popychającą go do przodu :
a) W chwili, gdy odbija się od brzegu basenu ?
b) Gdy płynie w basenie z dala od brzegu ?

3.Jeśli pcham wózek z siłą 100N, to wózek pcha mnie z taką samą siłą o przeciwnym zwrocie. Dlaczego te siły się nie równoważą ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T11:24:17+01:00
A0 grawitacji
b) tarcia
c)cięzkości
d) sprężystośći

2 . a siła sprezystości
b tarcia
3 . Ponieważ siła zwrotna dziala z innym naciskiem
2009-11-29T11:27:46+01:00
1
a)siła podłogi działająca na szafe
b) niewiem może siła oporu albo tarcia
c)cięzar paczki
d)cieżar przyczepy

2
a)brzeg basenu
b)siła jego mięśni

3.jak pcha z taka samą siłą o przeciwnym zwrocie to muszą sie równowarzyć
5 2 5