Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T11:33:10+01:00
A) C9H19OH

CH3-(CH2)8 -OH-noanol

b)

C7H15Oh

CH3-(CH2)5-OH -HEPTANOL
C)
C4H9OH
CH3-(CH2)2-OH -BUTANOL
D)

C10H210H
CH3-(CH2)2-OH -DEKANOL
1 5 1
2009-11-29T11:35:40+01:00
Wzór ogólny alkoholu: CnH2n+1OH
A więc na 1 cząsteczkę węgla przypada 2n+2 cząsteczki wodoru i 1 tlenu.

Ad a):
C9H19OH
bo gdy n=9 to 2n+1=19
Ad b):
tyle jest cz. wodoru w gr.alkinowej==>2n+1=15
n=7
C7H15OH
Ad c)
Całęgo wodoru jest: 2n+2
Stąd: 2n+2=10
n=4
C4H9OH
Ad d):
Nie rozumiem polecenia... czy nie chodziło o 2 cząsteczki propenu, zamiast drugiej?
Jeśli chodzi o 2 cząsteczki to:
Propen ma 3 cz. C, stąd n=3
C3H7OH