Zad. 1
Cenę pewnego towaru obniżono dwukrotnie, najpierw o 20%, a następnie o 30% nowej ceny. Ostateczna cena tego towaru wynosi 67,20 zł.

a) Ile kosztował ten towar po pierwszej obniżce ? (ma wynosić 96 zł. tylko potrzebuje obliczenia)
b) Ile kosztował ten towar na początku ? (ma wynosić 120 zł. tylko potrzebuje obliczenia)

Zad. 2
Pewną cenę towaru najpierw obniżono o 30%, a następnie nową cenę podwyższono o 30%. Ostateczna cena tego towaru wynosi 273 zł. Ile kosztował ten towar na początku ? (ma wynosić 300 zł. tylko potrzebuje obliczenia)

Zad. 3
Oblicz masę łańcuszka, jeśli jest w nim 36 g czystego złota, a w stopie jest 960 (96%) czystego złota. (ma wynosić 37,5 g tylko potrzebuje obliczenia)

Zad. 4
Wykonano dwie statuetki o takiej samej masie. W pierwszej statuetce, wykonanej ze srebra o próbie 925 (92,5%), masa czystego srebra wynosi 1850 g.
a) Ile waży statuetka? (ma wynosić 2000 g tylko potrzebuje obliczenia)
b) Ile jest czystego srebra w drugiej statuetce, jeśli stop, z którego ją wykonano, jest próby 800 (80%) ? ma wynosić 1600 g tylko potrzebuje obliczenia)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-26T17:36:26+02:00
Zad.2
x- pierwotna cena
x-0,3x -po obniżce o 30%
(x-0,3x)+0,3(x-0,3x) - po podwyższce 2 ceny o 30%

(x-0,3x)+0,3(x-0,3x)=273
x-0,3x+0,3x-0,09x=273
x-0,09x=273
0,91x=273 | :0,91
x=300zł
  • Użytkownik Zadane
2009-05-26T17:38:36+02:00
Zad1
x-cena początkowa
x-0,2x=0,8x-cena po pierwszej obniżce
0,8x-(0,3*0,8x)
0,7*0,8x=0,56x-cena po drugiej obniżce

0,56x=67,2 //:0,56
x=120(b)

0,8x=0,8*120=96(a)

1 5 1