W 2008 r. w Pekinie,w Chinach odbyły się Igrzyska Olimpijskie.Transmisje z tych igrzysk oglądało wielu widzów na całym świecie.Na podstawie mapy ,, Strefy czasowe na Ziemi '' oraz atlasu geograficznego wykonaj poniższe polecenia dotyczące różnic czasowych .

a) Podaj , ile stref czasowych dzieli Pekin od Warszawy .

b)Wyjaśnij,dlaczego konkurencje sportowe rozgrywane w Pekinie widzowie z różnych państw oglądali na żywo o innych godzinach.



c)Oblicz w jakich godzinach czasu środkowoeuropejskiego widzowie oglądali zawody, jeśli w Pekinie konkurencje odbywały się miedzy 9:00 a 11:00.



d)Wymień nazwy państw europejskich, w których widzowie oglądali konkurencje sportowe o tej samej godzinie, co w Niemczech.


Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi ;)

PS.te zadania są w ćwiczeniach PULS ZIEMI do 1 klasy gimnazjum str.31 zad.7.



3

Odpowiedzi

2009-11-29T11:46:57+01:00
A 7 stref
b dlatego że byli w innych strefach czasowych
c od 2 do 4 .
d Polska Ukraina Białoruś Czechy Holandia
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T11:47:13+01:00
A)dzieli 8 stref czasowych
b)gdyż w pekin leży w innej strefie czasowej np w pekinie jest godz 9:00 to w polsce bedzie 17:00 bo jest 8 godz do przodu
d)-Holandia
-Włochy
-Szwajcaria
-Szwecja
-Austria
Odpowiedzi na c nie znam nie pamietam jak to sie oblicza
13 4 13
2009-11-29T11:47:15+01:00
A) O 7 stref czasowych
b) Ponieważ, kraje leżą w różnych w strefach czasowych.
c) 16.00 a 18.00
d) Polska, Czechy, Słowacja
10 4 10