Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T11:47:00+01:00
1. a) kosci obręczy miednicznej są zrosniete, poniewaz musi ona stanowic solidne oparcie dla konczyn dolnych dla dobrego i bezkontuzyjnego podtrzymania calego ciezaru organizmu
b) miednica kobiet jest szeroka ponieważ kobiety wydają na swiat potomstwo dlatego ich spojenie lonowe ma wieksza rozwartosc od meskiego a zatem miednica jest szersza. ta wlasciwosc ulatwia porod kobiecie

2. wapń, sole wapnia
43 4 43
2009-11-29T11:52:13+01:00
A) Obręcz kończyny dolnej, obręcz miedniczna, zamknięty pierścień kostny utworzony przez kości miednicy i kość krzyżową. Przenosi ciężar tułowia na podłoże za pośrednictwem kończyn dolnych połączonych z obręczą miednicy stawami biodrowymi.
b) Miednica kobiety jest proporcjonalnie szersza niż miednica mężczyzny, co umożliwia ciążę i poród.
c) Głównym składnikiem nadającym twardość kości jest wapń.

Co do podpunktu ' a ' nie jestem do końca pewna , ale sądzę , że o to chodzi ;).
Mam nadzieję, że coś pomogłam ;).
21 4 21