Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T11:46:29+01:00
W rozmnażaniu bezpłciowym nie są wytwarzane DNA , a więc nie są przekazywanie genotypy. Organizmy rozmnażające się bezpłciowo o genotypach mało podatnych na mutacje są gorzej przystosowane do zmieniających się warunków środowiska.
Np. jesli szybko zmieni się temperatura otoczenia, młode komórki umrą.

Korzystniejsze dla przetrwania gatunku jest rozmnażanie płciowe umożliwiające wymianę materiału genetycznego. zwiększa ono szanse na przeżycie w zmieniającym się środowisku!
Organizmy rozmnażające siępłciowo mają cechy obojga rodziców, a więc mają większą szansę na przeżycie w nowym środowisku. Organizmy rozmnażające się bezpłciowo mają w sobie ten sam materiał genetyczny co komórka macierzysta.
2009-11-29T11:46:46+01:00
Osobnik rozmnażający się płcie lepiej przystosuje się do środowiska bo będzie musiał sam wszystko zrobić sam poradzić sobie w późniejszym życiu. Czy coś takiego.!