Zad 1 . oblicz pole trapezu równoramiennego, w którym dłuższa podstawa ma długość 11cm ,a krótsza 7cm , a kąt ostry ma miarę 45stopni. prosze o obliczenia szybko.... zad.2 górna podstawa trapezu prostokatnego ma długosc 7 cm , a wysokosć stanowi 1i jedna siódma górnej podstawy . pole tego trapezu wynosi 64cm² , oblicz długość drugiej podstawy tego trapezu ...

2

Odpowiedzi

2009-11-29T12:00:50+01:00
Zad 1. Najpierw trapez dzielimy na dwa trójkąty i prostokąt.

Obliczamy pole trójkąta.
Jedno z ramion będzie miało 2 cm ponieważ (11cm-7cm):2 = 4:2 = 2cm
Otrzymaliśmy trójkąt równoramienny, ponieważ 180st - 90st - 45st = 45st
Tak jak na obrazku - ramię trójkąta ma 2cm, podstawa (czyli ta ukośna kreska) - 2\sqrt{2}

Obliczamy pole trójkątów (dwóch):

P = 2*2 = 4

Pole prostokąta:
2*7 = 14

Pole trapezu:
14+4=18

Licze na naj. ;)
Najlepsza Odpowiedź!
  • AMP
  • Początkujący
2009-11-29T12:01:31+01:00
(11-7):2=4:2=2
h=2
P=1/2 * h *(a+b)
P=1/2*2*(7+11)=18
1 5 1