Dane są ciągi arytmetyczne 17,21. ... oraz 16,21... . Znajdź pięć początkowych liczb, które występują zarówno w jednym, jak i w drugim, ciągu.

Rozwiązanie dzisiaj najpóźniej do godz. 20, i prosze o wszystkie działania a nie sam wynik.!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T11:59:56+01:00
No wiec to jest tak
a1=17
a2=21
r=4
kolejne wyrazy to:
17, 21, 29, 33, 37, 41, 45, 49, 53, 57, 61, 65, 69, 73, 77, 81, 85, 89, 93, 97, 101, 105

a1=16
a2=21
r=5
kolejne wyrazy to
16,21,31,36,41,46,51,56,61,66,71,76,81,86,91,96,101,106

A wiec pięć pierwszych wspólnych liczb to: 21, 41, 61, 81 i 101

Bardzo łatwe :) Pozdrawiam
2009-11-29T12:00:21+01:00
Pierwszy ciąg
a1=17
a2=21
wiec r=4
czyli kolejne wyrazy wyglądają tak:
17, 21, 29, 33, 37, 41, 45, 49, 53, 57, 61, 65, 69, 73, 77, 81, 85, 89, 93, 97, 101, 105

drugi ciąg
b1=16
b2=21
wiec r=5
czyli kolejne wyrazy wyglądają tak:
16,21,31,36,41,46,51,56,61,66,71,76,81,86,91,96,101,106

czyli 5 pierwszych, które się powtarzają to : 21,41,61,81,101
2009-11-29T15:43:55+01:00
PIERWSZY CIĄG:
a1=17
a2=21
r=4

KOLEJNE WYRAZY BĘDĄ WYGLĄDAĆ TAK:
17, 21, 29, 33, 37, 41,
45, 49, 53, 57, 61, 65,
69, 73, 77, 81, 85, 89,
93, 97, 101, 105.

DRUGI CIĄG:
b1=16
b2=21
r=5
KOLEJNE WYRAZY:
16,21,31,36,41,46,
51,56,61,66,71,76,
81,86,91,96,101,106.

PIĘĆ pierwszych, które się powtarzają to : 21,41,61,81,101