5. Bilet normalny z Gdyni Głównej Osobowej do Czerska przez Tczew kosztuje 18 zł 30 gr. Michał podróżował ze swoim psem Tofikiem. Chłopcu przysługuje 2/5 zniżki, a Tofikowi 9/10. Oblicz łączny koszt podróży Michała z Tofikiem do Czerska.





A i można z działaniami? ;D

3

Odpowiedzi

2009-11-29T12:08:22+01:00
2/5×18,30=7,32
18,30-7,32=10,98 cena biletu chłopca

9/10×18,30=16,47
18,30-16,47=1,83 cena tofika

10,98+1,83=12,81 razem
2009-11-29T12:10:15+01:00
Michał
1 - 2/5 = 3/5 = 6/10 = 0,6
0,6*18,30 = 10,98 zł -- bilet Michała

Tofik
1 - 9/10 = 1/10 = 0,1
0,1*18,30 = 1,83 zł -- bilet Tofika

10,98 + 1,83 = 12,81 zł

Łaczny koszt podróży chłopca i psa wynosi 12,81 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T12:14:34+01:00
18,30- bilet normalny
bilet Michała- 18,30:5=3,66
3,66*2=7,32- tyle płaci taniej
Michał zapłaci:18,30-7,32=10,98

18,30- bilet normalny
bilet Tofika-18,30:10=1,83
1,83*9=16,47- tyle zapłaci taniej
Tofika bilet-18,30- 16,47=1,83

Łączny koszt wynosi: 10,98+1,83=12,81

Odp:Łączny koszt dojazdu Michała i Tofika do Czerska wynosi 12,81zł