Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T12:17:56+01:00
Europa:
Alpy
Karpaty
Góry Skandynawskie
Apeniny
Pireneje
Ural
Wogezy
Harz
Kordyliery
Andy

Najwyższy szczyt: Mt Blanc i Elbrus

Azja:
Himalaje
Hindukusz
Karakorum
Pamir
Kaukaz
Taurus
Tien-szan
Ałtaj
Góry Wierchojańskie

Najwyższy szczyt : Mount Everest

Afryka:
Atlas
Ruwenzori
Góry Przylądkowe

NAjwyższy szczyt: Kilimandżaro

Australia i Oceania:
Góry Wododziałowe
Alpy Południowe
Transantarktyczne


1 5 1
2009-11-29T13:41:34+01:00
EUROPA
-GÓRY
Góry Skandynawskie,Góry Kaledońskie, Masyw Centralny ,Góry Świętokrzyskie,
Sudety, Ardeny ,Harz, Ural,Góry Betyckie, Pireneje, Alpy, Apeniny, Karpaty, Góry Dynarskie, Hellenidy i Bałkan.
-NIZINY
Nizina Wołoska, Nizina Padańska i Wielka Nizina Węgierska,Nizina Nadkaspijska
-WYŻYNY
Wyżyna Kastylijska, Wyżyna Szwajcarska, Bawarska, Czesko-Morawska, Wyżyny Polskie, Wyżyna Wołyńska, Podolska, Mołdawska, Transylwańska, Naddnieprzańska, Środkoworosyjska, Nadwołżańska
-NAJWYŻSZE SZCZYTY
Mont Blanc 4808 m npm (Alpy), Elbrus 5642 m n.p.m. (Kaukaz)
AZJA
-WYŻYNY
Stawropolska, Pogórze Kazachskie, Wyżyna Środkowosyberyjska, Anatolijska, Armeńska, Irańska, Dekan, Wyżyna Tybetańska, Mongolska, Ordos
-NIZINY
Zachodniosyberyjska,Turańska, Północnosyberyjska, Chińska,Mezopotamska, Hindustańska