Odpowiedzi

2009-11-29T12:15:50+01:00
Człowiek Faustyczny - to jeden z najbardziej znanych mitów nowoczesnej kultury; człowiek taki chce zachować wieczną młodość, zdobyć władzę nad przyrodą i nad ludźmi, chce żyć pełnią życia, by to osiągnąć zdecydowany jest absolutnie na wszystko, także na paktowanie z diabłem, wybór zła zawsze prowadzi go do klęski.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T12:16:07+01:00
Mit człowieka faustycznego-jest jednym z najważniejszych mitow nowoczesnej kultury pojawiającym się w licznych dzielach XIX iXX w.opowiada o człowieku który chce zyc pelnia zycia zachowac wieczna młodość zdobyc wladze nad przyroda i ludzmi.by to osiągnąć zdecydowany jest na wszystko nawet na paktowanie ze zlem.odsuwajac od siebie tradycyjne wyobrażenia moralne miara swiata czyni ludzkie pragnienia.czekaja go targające sumieniem wątpliwości i ostatecznie kleska.
Styl romantyczny-styl charakterystyczny dal epoki.najwazniejsze cechy to:elementy mowy codziennej, nawiązania do jezyka twórczości ludowej,slowa rzadkie i przestarzale,egzotyzmy,wyrażenia ekspresywne.
3 1 3