Pociąg o długości 300m jadący ze stałą prędkością wjechał do tunelu o dlugości 1,2 km. Od momentu gdy lokomotywa wjechała do tunelu do momentu gdy ostatni wagon go opuścił minelo 1,5 minuty. Z jaką prędkością jechał pociąg?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T12:18:53+01:00
300m + 1200 m = 1500 m
1,5 min = 90 sec
1500 m / 90 sec = 16,(6) m/s
2009-11-29T12:19:46+01:00
S=1,2km+0,4km=1,5km
t=1,5 min

v=s/t= 1km/min
2009-11-29T12:25:07+01:00
1,2km+0,3km=1,5km
1,5 min = 0,025 h

1,5 km : 0,025 h = 60 km/h