Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T12:22:57+01:00
Mikoryza - współżycie korzeni lub innych organów, a nawet nasion roślin naczyniowych z grzybami.

Porost - Symbioza grzybów i prokariotycznymi cyjanobakteriami lub eukariotycznymi zielenicami

Kalus - tkanka roślinna powstająca w miejscu zranienia rośliny.Komórki tworzone przez te merystemy powodują stopniowe zabliźnianie się i zarastanie ran.(Działa jak krew u zwierząt i ludzi)
8 2 8
  • Użytkownik Zadane
2009-11-29T12:26:31+01:00
Porost jest to organizm zaliczany do grzybów. Porosty porastają kory drzew, najbardziej ubogie gleby , kamienie . Występują we wszystkich długościach i szerokościach geograficznych. Porosty zawierają różne związki chemiczne wykorzystywane w farmacji, są czułym biowskaźnikiem części atmosfery, są ważnym składnikiem pokarmowym oraz schroniskiem bezkregowców.
Mikroza polega na współżyciu korzeni lub innych organów, a nawet nasion roślin naczyniowych z grzybami.
Kalus to tkanka roślinna powstająca w miejscu zranienia rośliny najczęściej z okolicznych komórek tkanki miękiszowej.stanowi bezkształtną masę niezróżnicowanych i szybko dzielących się komórek.Kallusy mogąwytwarzać się w kallusie młode pączki, a z nich wyrastają pędy. Czasami kallus rozrasta się bardzo bujnie, doprowadzając do powstania narośli o nieprawidłowych kształtach.
;-)
8 4 8