Za pomocą równań liniowych :

1. Akwizytor otrzymał ofertę zatrudnienia w dwóch firmach. Firma A oferuje miesięczną pensję w wysokości 2000 zł i 5% prowizji od sprzedaży. Natomiast firma B oferuje 1500 zł miesięcznie i 10% prowizji od sprzedaży.
a ) Napisz równania wyrażające miesięczne zarobki y akwizytora w każdej z firm , przy sprzedaży za sumę x złotych.
b) Przy takiej wysokości sprzedaży zarobek akwizytora w obu firmach byłby taki sam ?
c)Przed podjęciem decyzji akwizytor zasięgnął opinii o dynamice sprzedaży produktów obu firm i stwierdził , że każdy akwizytor zatrudniony w firmie A sprzedaje, w ciągu miesiąca , średnio za 8000 zł,a w firmie B - za 12 000 zł. Ofertę której firmy przyjął prawdopodobnie akwizytor ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T12:24:11+01:00
A) firma A y= 2000 +0,05x
firma B y=1500 +0,1x
y- zarobek

b) 2000+0,05x=1500+0,1x
500= 0,05x
x= 10000 zł

c) y= 2000+8000*0,05= 2400 zł
y= 1500 +0,1*12000= 2700 zł

wybrał więc firmę B
2009-11-29T15:15:11+01:00
zadanie A
firma A y= 2000 +0,05x
firma B y=1500 +0,1x
y- zarobek

zadanie B
2000+0,05x=1500+0,1x
500= 0,05x
x= 10000 zł

zadanie C
y= 2000+8000*0,05= 2400 zł
y= 1500 +0,1*12000= 2700 zł

Odp: Akwizytor wybrał firmę ,,B"