Zaczarowane lustro księżniczki Marzeny ma kształt prostokąta o wymiarach ¾ metra i 1 ½ metra. Złotnik , chcąc zaprojektować do niego złotą ramę , wykonał rysunek w skali 1:6 . Jakie wymiary miało lustro na rysunku złotnika?

3

Odpowiedzi

2009-11-29T12:42:24+01:00
3/4 m = 75 cm
1 1/2 m = 150cm

75cm : 6 = 12,5 cm
150cm : 6 = 25cm

Odp : Lustro na rysunku Złotnika miało wymiary 12,5cm x 25 cm
3 3 3
2009-11-29T12:44:27+01:00
¾m=75cm
75cm:6=12,5
1½m=150cm
150cm:6=25cm
Wymiary ramki w skali 1;6wynoszą 12,5cmi 25cm
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T12:45:30+01:00
Najpierw zamien sobie ulamki na centymetry.
3/4 metra - 75 cm
1 1/2 m- 150 cm

Teraz skala
1:6 - 1centymetr na rysunku to 6 cm w rzeczywistosci czyli...

75cm: 6=12,5 cm
150cm: 6= 25cm

Odp. Lusterko na rysunku mialo wymiary 12,5 cm na 25 cm.
5 4 5