Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T13:12:26+01:00
Rozwiązanie w załączniku. W metodzie graficznej, trzeba dokładnie narysować układ współrzędnych i wyznaczyć punkty, zapisane w tabelkach. W każdej tabelce są dwa punkty. które należy połączyć linią prostą. Miejsce przecięcia się prostych, to rozwiązanie tego układu równań.
Pozdrawiam.
2009-11-29T13:21:47+01:00
Metoda podstawiania
5x+6y=1,5
-x+3y=6

x=-6+3y
5(-6+3y)+6y=1,5

x=-6+3y
-30+15y+6y=1,5

x=-6+3y
21y=31,5

x=-6+3y
y=1,5

x=-1,5
y=1,5

metoda przeciwnych współczynników
5x+6y=1,5
-x+3y=6/*(-2)

5x+6y=1,5
2x-6y=-12

7x=-10,5
-x+3y=6

x=-1,5
-(-1,5)+3y=6

x=-1,5
3y=6-1,5

x=-1,5
y=1,5