Odpowiedzi

2009-11-29T12:51:28+01:00
Objętość= 30000 cm³
30000 cm³= 30l
1000 cm³= 1l
h=30 cm
1/2h=15 cm
15 cm= 15000 cm³
X = 18000 cm³
x= 18 cm
Odp. Po dolaniu 3l wody poziom podniesie się o 3 cm.
30/4=7,5 (cm)
7,5*3=22,5 (cm)
18 cm + 4,5 cm = 22,5 cm
4,5 cm = 4,5 l
Odp. Należy dolać 4,5l wody do akwarium, aby uzyskać 3/4.

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T13:02:04+01:00
Objetość akwarium - V=50cm * 30cm * 20cm = 30000cm³

Akwarium zapełnione jest do połowy czyli : 30000cm³ : 2 = 15000cm³
Po dolaniu 3l:
3l = 3dm³ = 3000cm³
15000cm³ + 3000cm³ = 18000cm³

¾ z całej objętości akwarium to 22500cm³
30000cm³ - 22500cm³ = 7500cm³ = 7,5l
Wczesniej dolano juz 3l wiec: 7,5l - 3l = 4,5l
odp: Jezeli dolejemy 3l poziom wody podneisie sie o 3000cm³. Zeby wypełnic akwarium w ¾ objetosci nalezy dolac 4,5l wody.