Odpowiedzi

2009-11-29T12:57:36+01:00
Związek solidarność powstał w 1980 roku, liderem został Lech Wałęsa, który był również jednym z przywódców strajku w Stoczni Gdańskiej. Aktualnym liderem jest Janusz Śniadek (od września 2002 roku). NSZZ Solidarność rozpoczęła czynną walkę z panującym komunizmem po przez strajki, za czym również ruszyły powstania i strajki w całym ówczesnym komunistycznym świecie w Europie.
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T16:49:35+01:00
Związek NSZZ Solidarność powstał dnia 10 listopada 1980r dla obrony praw pracowniczych.
Liderem NSZZ Solidarność byli Lech Wałęsa Marian Krzaklewski .
Od 27 września 2002 liderem partii jest Janusz Śniadek.
NSZZ odegrał dość znaczącą rolę w historii Polski ponieważ miał ,duże wpływy polityczne organizacji w III Rzeczypospolitej (np. Akcja Wyborcza Solidarność w latach 1997-2001) uległy następnie znacznemu osłabieniu.


Niezależny Samorządny Związek Zawodowy "Solidarność" – ogólnopolski związek zawodowy powstały w 1980 dla obrony praw pracowniczych, do 1989 również jeden z głównych ośrodków masowego ruchu oporu przeciw komunistycznym rządom Polski Ludowej. Początkowo duże wpływy polityczne organizacji w III Rzeczypospolitej (np. Akcja Wyborcza Solidarność w latach 1997-2001) uległy następnie znacznemu osłabieniu.

"Solidarność" powstała na bazie licznych komitetów strajkowych (w tym Międzyzakładowego Komitetu Strajkowego w Gdańsku), które z czasem przekształciły się w komisje założycielskie Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego "Solidarność". NSZZ "Solidarność" został zarejestrowany 10 listopada 1980 przez Sąd Okręgowy w Warszawie.
47 4 47