Odpowiedzi

2009-11-29T13:09:31+01:00
Egipt położony jest w północno-wschodniej Afryce, otoczony jest przez Morze Śródziemne na północy i Morze Czerwone na wschodzie. Graniczy z Izraelem, Sudanem i Libią.
Położenie geograficzne to: dolina i delta Nilu, wybrzeże Morza Śródziemnego, Pustynię Zachodnią i Pustynię Wschodnią i półwysep Synaj.
2 3 2
2009-11-29T13:10:16+01:00
Państwo w Afryce Północno-Wschodniej oraz częściowo w Azji (na półwyspie Synaj) nad Morzem Śródziemnym i Morzem Czerwonym

współrzędne geograficzne : 27 00 N, 30 00 E .

Egipt dzieli się na 4 regiony geograficzne - Pustynię Libijską (Zachodnią), Pustynię Arabską (Wschodnią), dolinę i deltę Nilu oraz półwysep Synaj.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T13:14:14+01:00
Krainy geograficzne Egiptu: dolina i delta Nilu , pustynię zachodnią i wybrzeże Morza Sródziemnego , pustynię wschodnią (Arabską) i
Półwysep Synaj.


Egipt znajduje się w północno wschodniej części Afryki(27 00 N, 30 00 E) oraz częściowo w Azji (półwysep Synaj)
od wschodu graniczy z Morzem Czerwonym a od północy z Morzem Śródziemnym
3 3 3