Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T13:23:29+01:00
Przede wszystkim mała świadomość narodowa Polaków tam mieszkających oraz zła organizacja ze strony polskiego rządu ( Niemcy sprowadzili na plebiscyty w sumie około 1mln osób- z Polski tylko 10000)
  • Użytkownik Zadane
2009-11-29T13:30:41+01:00
Mała świadomość narodowa Polaków tam mieszkających, zła organizacja ze strony polskiego rządu.
2009-11-29T14:50:26+01:00
Dnia 11 lipca odbył się plebiscyt na Powiślu,Warmii,i Mazurach. Czas plebiscytu był bardzo niekorzystny dla polski, trwała bowiem wojna polsko-radziecka. Ludnośc mazurska obawiała się bowiem obciążenia kosztami prowadzonej wojny, a wladze i społeczeństwo polskie dośc słabo zaangażowały się w propagandę plebiscytową. Miemcy przeprowadzili ogromną kampanię propagandową, zaś nacjonalistyczne bojówki teroryzowały działaczy polskich. Rozwój polskiej świadomości narodowej następował zresztą słabiej na Mazurach niz na Górnym Sląsku. Wpłynęła na to odrębność wyznaniowa Mazurów, którzy w większości byli ewangielikami. Spośród 476 tyśięcy oddanych ważnych głosów za Polską opowiedziało się około 3,4% głosujących. Z obszaru plebiscytowego przyznano Polsce osiem wsi.

Pierwsze Powstanie Śłąskie wybuchło z nocy z 16 na 17 sierpnia 1919 roku było bardzo żywiołowe powstańcy nie byli dobrze przygotowani. J trwało zaledwie kilka dni do 20 sierpnia 1919 roku obejmowało zaledwie zachodnią część Śląska. Przegrana pierwszego powstania na Śląsku była przyczyną olbrzymich represji dla ludności polskiej.