Ile razy długość okręgu o promieniu 5 jest większa niż:
a) długość okręgu o średnicy 5
b) dlugość okręgu o promieniu 1/5
c) długość okręgu o promieniu 1?

prosze żeby odpowiedzi były z obliczeniami. takie będe oznaczała jako najlepsze xD

2

Odpowiedzi

  • QruQ
  • Rozwiązujący
2009-11-29T13:44:07+01:00
R(długość promienia)=5
L(długość okręgu)=2PIr
L=10PI

a)d(długość średnicy)=2r
d=5
r=5:2=2,5
L=2PIr
L=5PI
10PI:5PI=2
Odp:Dłuogść okręgu o promieniu 5 jest wieksza 2 razy od długości okręgu o średnicy 5.
b)r=1/5=0,2
L=2PIr
L=0,4PI
10PI:0,4PI=10PIx2,5 (odwrotność 0,4 =10/4=2,5)25PI
Odp:Dłuogść okręgu o promieniu 5 jest wieksza 25 razy od długości okręgu o promieniu 1/5.
c)
r=1
L=2PIr
L=2PI
10pi:2PI=5
Odp:Dłuogść okręgu o promieniu 5 jest wieksza 5 razy od długości okręgu o promieniu 1.

Mam nadzieje, że pomogłem :)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T18:46:01+01:00
R=5
l=2πr
l=2π5= 10π

a) l=π × d
l=π × 5
l=5π

10π ÷ 5π= 2 ( 2 razy większy)

b) l=2πr
l=2π 1/5
l=2/5 π

10π ÷ 2/5π=25 (25 razy większy)

c) l=2πr
l=2π1
l=2π

10π ÷ 2π=5 ( 5 razy większy)

proszę xd ;**
1 1 1