Odpowiedzi

2009-11-29T13:32:35+01:00
Urszula Zalewska i Pestka Ubyszówna są głównymi bohaterkami powieści Ireny Jurgielewiczowej pt,,Ten Obcy". Dziewczynki przyjaźnią się , mimo , że są zupełnie inne. obie bohaterki są ładne i mają zgrabne i szczupłe sylwetki. Ula do tego jest wysoka i posiada ładne szare oczy i ciemne puszyste włosy.
Jednak cechy charakterów nastolatek są całkowicie odmienne. Ula Zalewska to cicha , spokojna , strachliwa dziewczynka. Przygarniając bezdomnego psa Dunaja ukazuje się jeszcze jej szlachetność i wrażliwość. Oddając przekupce skradzione przez Zenka , swoje , ciężko zarobione pieniądze staje się altruistką.
Pestka Ubyszówna to otwarta , przebojowa , pewna siebie dziewczyna - Zupełne przeciwieństwo swej przyjaciółki. Chcąc zaimponować Zenkowi zachowuje się jak chłopak.
Dziewczyny różni tez sytuacja rodzinna. Ula nie ma mamy , jej kontakty z ojcem nie są zbyt dobre , wychowują ciotki. Ubyszówna wychowuje się w pełnej rodzinie.
Porównując obydwie bohaterki można powiedzieć , że są zupełnymi przeciwieństwami , kontrastują ze sobą , a jednak się przyciągają.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T13:32:35+01:00
Urszula Zalewska i Pestka Ubyszówna są głównymi bohaterkami powieści Jreny Jurgielewiczowej pt,,Ten Obcy". Dziewczynki przyjaźnią się , mimo , że są zupełnie inne. obie bohaterki są ładne i mają zgrabne i szczupłe sylwetki. Ula do tego jest wysoka i posiada ładne szare oczy i ciemne puszyste włosy.
Jednak cechy charakterów nastolatek są całkowicie odmienne. Ula Zalewska to cicha , spokojna , strachliwa dziewczynka. Przygarniając bezdomnego psa Dunaja ukazuje się jeszcze jej szlachetność i wrażliwość. Oddając przekupce skradzione przez Zenka , swoje , ciężko zarobione pieniądze staje się altruistką.
Pestka Ubyszówna to otwarta , przebojowa , pewna siebie dziewczyna - Zupełne przeciwieństwo swej przyjaciółki. Chcąc zaimponować Zenkowi zachowuje się jak chłopak.
Dziewczyny różni tez sytuacja rodzinna. Ula nie ma mamy , jej kontakty z ojcem nie są zbyt dobre , wychowują ciotki. Ubyszówna wychowuje się w pełnej rodzinie.
Porównując obydwie bohaterki można powiedzieć , że są zupełnymi przeciwieństwami , kontrastują ze sobą , a jednak się przyciągają.
1 5 1
  • judy
  • Początkujący
2009-11-29T13:38:25+01:00
Pestka - wesoła, radosna, pogodna, pomysłowa, zaradna, energiczna, roztrzepana, gadatliwa. Nie dostrzegała nastrojów Uli, nie zastanawiała się nad przeżyciami i uczuciami innych, koleżeńska ( pożyczyła swój zegarek), umiała dotrzymać tajemnicy, trochę samolubna ( lubiła się chwalić, żywiła urazę do Uli, że Zenek ją wyróżniał), życzliwa.
Ula- skromna, skryta, nieśmiała, trudno nawiązywała kontakty i znajomości, lękliwa, wrażliwa, współczująca, uczuciowa, spostrzegawcza (rozumiała Zenka i jego motywy postępowania), domyślna, troskliwa, opiekuńcza, szczera, uczynna, odpowiedzialna (nie uległa łatwowpływą, potrafiła sprzeciwić się złu- nie wzięła udziału w kradzieży jabłek), małomówna, dzielna (zarobiła pieniądze, by oddać przekupce, którą okradł Zenek)