Odpowiedzi

2009-11-29T13:48:20+01:00
Buten- C₄H₈
butyn C₄H₆

C₄H₈= 4*12+8*1=48+8= 56
56-100%
48-x%
56x=100*48
56x=4800 /:56
x=85,71%

C₄H₆= 4*12+6*1=48+6=54
54-100%
48-x%
54x=48*100
54x=4800 /:54
x=88,89%

Większą % zawartość węgla ma butyn.

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T13:52:23+01:00
Butyn i buten mają tyle samo węgle w sobie. O jego zawartości procentowej decyduje masa. Butyn ma mniejszą masę co wiąże sie z tym ze ma także większą zawartość procentową węgla w sobie
Buten C4H8
M=4*12+8*1
M=56 <-- masa subctancji
m=48 <-- masa węgla
%c = masa subctancji : masa roztworu *100%
%c= 48:56*100%=85,7 %

Butyn C4H6
M=4*12+6
M=54
m=48
%c=48:54*100%=88,9%