A) w balonie jest 40 litrów powietrza.Oblicz,ile litrów tlenu znajduje się w tym balonie.Skład powioetrza przedstawiony jest na diagramie kołowym.

jakies kolo narysowane i w nim pisze :
azot-78%
tlenu 21%
pozostale skladniki 1%
b) a ile litrów tlenu byloby o pojemnosci 240 litrów ?

3

Odpowiedzi

2009-11-29T13:53:49+01:00
Jakies kolo narysowane i w nim pisze :
azot-78%
tlenu 21%
pozostale skladniki 1%
b) a ile litrów tlenu byloby o pojemnosci 240 litrów ?
10 1 10
2009-11-29T13:55:17+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T13:57:34+01:00
1l powietrza= 0,21l tlenu
a)czyli 40x0,21=8,40l tlenu
b)0,21x240=50,40
24 4 24