Andrzej Bursa
Jedenastoletni zakochany

Beksa płaksa...
Dlaczego płaczesz?
Moja miła wyjechała daleko
I już więcej jej nie zobaczę...
A ile ty masz lat?
Jedenaście...
Fe taki duży i płacze
Ja nie płaczę nigdy proszę pana
Ani gdy stłukę kolano
I w skórę umiem brać bohatersko
Tylko dziś mnie bardzo boli serce
Masz czas jeszcze na rozterki duszy
Ja wiem proszę pana
Jesteś za duży żeby płakać
A za mały żeby kochać
Więc się błąkam po oziębłym globie
Wielkie dziury obnosząc w pończochach
I czerwone odstające uszy


Zadanie:
Dlaczego twoim zdaniem, podmiot liryczny określa naszą planetę jako oziębły glob?

lub

Wyjaśnij, jak rozumiesz słowa, które podmiot liryczny kieruje do jedenastoletniego chłopca:
Jesteś za duży żeby płakać
A za mały żeby kochać.
Czy zgadzasz się z tym stwierdzeniem? Uzasadnij swoją odpowiedź.

Proszę o pilne rozwiązanie zadania. Mam je na jutro (30.11.09).

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T14:10:15+01:00
Jesteś za duży żeby płakać
A za mały żeby kochać.

- moja pani od polskiego uzasadniła to tak: Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, ponieważ nikt nie jest za mały żeby kochać, i za duży żeby płakać. Kochać może każdy człowiek niezależnie od wieku. Są sytuacje w których nawet dorośli płaczą.
10 4 10
  • Użytkownik Zadane
2009-11-29T14:10:52+01:00
To 1
ponieważ chce podkreślić że nikt go nie chce, nie liczy się z nim.
4 3 4