Odpowiedzi

2009-11-29T14:15:06+01:00
Ustrój sparty

5eforów
|
zgromadzenie ludowe --2królów
rada starszych
geruzja
ustrój aten

areopag
|
archonci
|
zgromadzenie ludowe


o rzymie mi nic nie świta
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T14:17:42+01:00
Sparta :
Podział na grupy społeczne
Lakonia
król
Wychowanie spartańskie

Ateny:
Attyka
demokracja
zgromadzenia ludowe
urzędy kadencyjne, kolegialne,
ostracyzm

Ustrojem Rzymu była republika bez demokracji

Antyczna republika rzymska to przykład państwa rządzonego przez bogatych obywateli (republika oligarchiczna). O losach ludu decydowali zmieniający się co roku urzędnicy i senat; rola zgromadzeń obywateli była ograniczona. Prawa chroniły jednostkę, ale przede wszystkim zapewniały siłę i stabilność rzymskiego państwa. Rzym był państwem republikańskim, ale nie demokratycznym.
1 1 1