Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T14:16:12+01:00
Obwód prostokąta:
2a+2b
2*2+2*4=12cm

Ob prostokąta podobnego: 120cm

skala podobieństwa k=120/12 k=10

Wymiary prostokąta podobnego
a= 2*k= 20cm
b= 4*k= 40cm

Pole: a*b
20*40=800cm
3 5 3
  • Użytkownik Zadane
2009-11-29T14:16:18+01:00
Pm-8
pd- ?
l=120
20,20,40,40
P-20*40=800
1 1 1
2009-11-29T14:17:31+01:00
X-krótszy bok
y-dłuższy bok
y=2x
Ob.=120cm
120=2x+4x
120=6x
więc
x=20cm
y=2*x=40cm
Więc pole =20cm*40cm czyli 800cm²

licze na naj:)
4 3 4