Odpowiedzi

2009-11-29T14:22:37+01:00
Najsłynniejsze przekłady Biblii na język polski
Psałterz św. Kingi z XIII wieku
Psałterz Floriański z XIV wieku
Psałterz Puławski z XV wieku
Biblia królowej Zofii z XV wieku
Biblia Leopolity z XVI wieku
Biblia w tłumaczeniu Jakuba Wujka z XVI wieku
W 1965 r. zespół językoznawców przetłumaczył Biblię, która została nazwana Biblią Tysiąclecia.W 1965 r. zespół językoznawców przetłumaczył Biblię, która została nazwana Biblią Tysiąclecia.
1 5 1
2009-11-29T14:23:12+01:00
Zależy na jaki język, ale wiem, że na język słowiański czyli nasz kiedyś bo wywodzimy się od Słowian przetłumaczyli Konstantyn i Metody.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T14:41:35+01:00
Przekłady biblii :

Wulgata- święty Hieronim w IVw. przekład na język łaciński; wulgata stała się podstawą przekładów na języki narodowe i uznana została za obowiązujący przekład w całym kościele rzymskokatolickim.


polacy:
Jan Kochanowski- "Psałterz Dawidów"- przekład psalmów.
Księgi biblii tłumaczył także Czesław Miłosz.
13 1 13