Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T14:33:50+01:00
x- kwota
a)
30zł = 3%x
30zł = 3/100x |*100
3000 = 3x |/ 3
x = 1000zł

b)
45zł = 3%x
4500zł = 3x
x = 1500zł

c)
210zł =3%x
21000zł = 3x
x = 7000zł

225zł = 3%x
22500zł = 3x
x = 7500zł
5 3 5
2009-11-29T14:34:54+01:00
K----kapitał
p---oprocentowanie
t---lata
d---0dsetki
(k*p*t):100=d100
k*p*t=100d
a)k*3*1=30*100
3k=3000/:3
k=1000
b)k*3*1=45*100
3k=4500/:3
k=1500
c)k*3*1=210*100
3k=21000/:3
k=7000
d)k*3*1=225*100
3k=22500/:3
k=7500
2 4 2
2009-11-29T14:36:32+01:00
D=k×p×t÷100
30 zł = y×3×1
30÷3×100=10×100=1000

d=k×p×t÷100
45 zł = y×3×1
45÷3×100=15×100=1500

d=k×p×t÷100
210 zł = y×3×1
210÷3×100=7000

d=k×p×t÷100
225 zł = y×3×1
225÷3×100=75000
3 3 3